200 bedrijven & 600 recruiters actief op zoek naar nieuw talent

Voka - KvK Limburg, Hogeschool PXL & VDAB organiseren Jobevent

Hogeschool PXL organiseert jaarlijks haar Jobevent in nauwe samenwerking met Voka - Kamer van Koophandel Limburg op donderdag 16 februari 2023. Sinds vorig jaar week de organisatie omwille van plaatsgebrek in PXL-NeXT noodgedwongen uit naar de Esplanade van de Trixxo Arena in Hasselt om alle geïnteresseerde werkgevers een standplaats te kunnen geven. Inspelend op de actualiteit werd er toen ook het initiatief genomen om vanuit maatschappelijk oogpunt een extra dag te organiseren om 50-plussers maximale arbeidskansen te geven. Dit jaar is er een structurele samenwerking aangegaan met VDAB Limburg om deze doelgroep te vergroten voor de aanwezige standhouders op vrijdag 17 februari 2023.

Organisator Johnny Dosquet licht toe: “We ontvangen in totaal 200 unieke standhouders voor deze editie van ons Jobevent. Op donderdag 16 februari ontvangen we maar liefst 185 standhouders voor onze PXL-studenten en op vrijdag 17 februari 75 standhouders voor iedereen die actief op zoek is naar een nieuwe uitdaging bij ons standhouders. We zijn op 10 jaar tijd exact met 100 standhouders gegroeid (85 in 2013) en we kunnen jaarlijks rekenen op onze trouwe standhouders waarvan er sommige al van bij de start bij waren meer dan vijftien jaar geleden. Zoals ieder jaar is er opnieuw een sterke vertegenwoordiging vanuit de zorg-, IT- en financiële sector maar ook de bouwsector is prominent aanwezig dit jaar.

“Onze Limburgse bedrijven staan te popelen om met elk talent aan de slag te gaan. Van de 100 Limburgers in de leeftijd van 20 tot 64 jaar zijn er 25 niet aan het werk. Deze mensen opnieuw activeren en aan een job helpen is onze grootste uitdaging”, stelt Jonas De Raeve, directeur belangenbehartiging van Voka – KvK Limburg. “Een jobevent zoals dit ism Hogeschool PXL en VDAB Limburg laat ons toe om onze ondernemers rechtstreeks in contact te brengen met de profielen die zij nodig hebben. Daarnaast moeten wij blijven inzetten op een flexibele arbeidsmarktregeling en een betere afstemming van opleidingen aan de noden van onze arbeidsmarkt.”

“We zijn heel fier en dankbaar dat opnieuw zoveel bedrijven, organisatie en instellingen interesse tonen in ons afstuderend PXL-talent. Onze beurs blijft ieder jaar gestaag groeien en stiekem begin ik al te dromen om op een dag de grote Trixxo Arena te kunnen vullen met standhouders en bezoekers in nauwe samenwerking met onze partners Voka - KvK Limburg en VDAB,” zegt Ben Lambrechts, algemeen directeur van Hogeschool PXL.

Joris Philips, directeur VDAB Limburg: “Als VDAB zetten we in op de overgang van de schoolbanken naar de arbeidsmarkt. Door jongeren op beurzen zoals de SID-in, Verruim Je Horizon en het Jobevent mee te begeleiden en te helpen bij het maken van keuzes, krijgen zij straks de beste kansen op de arbeidsmarkt. Anderzijds waren er nog nooit zo weinig werkzoekenden. Door breed toe te leiden, met ook niet-beroepsactieven en anderstaligen, hopen we zoveel mogelijk matches te maken tijdens dit event.”

Een overzicht van alle standhouders en u registreren als bezoeker kan via www.pxl.be/jobevent.