Cegeka wint HR-Award 2023 van Voka – KvK Limburg

De opvolger van Tectum Group is bekend. Cegeka mag zich de trotse eigenaar noemen van de HR-Award 2023. De ICT-groep haalde het op de Dag van HR van haar medegenomineerden Finvision en Ziekenhuis Oost-Limburg. “Cegeka slaagt erin om de HR-strategie die lokaal is om te zetten naar een globale strategie met respect voor de eigenheid van de verschillende vestigingen. HR ondersteunt er ook maximaal de bedrijfsstrategie en door sterk in te zetten op skill management zorgt Cegeka ervoor dat iedere medewerker alle kansen krijgt om door te groeien binnen het bedrijf”, oordeelt de jury. “Een pluim voor de winnaar en de andere genomineerden! Ze laten zien dat Limburgse bedrijven sterk inzetten op een duurzaam en inclusief personeelsbeleid”, aldus Johann Leten, gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Limburg.

Met de jaarlijkse HR-Award wil Voka – Kamer van Koophandel Limburg bedrijven in Limburg inspireren en belonen die kiezen voor een inclusief en duurzaam HR-beleid. “Want een inclusief personeelsbeleid trekt diverse talenten aan en zorgt ervoor dat werknemers zich gewaardeerd en gerespecteerd voelen. Dit draagt bij aan het behoud van gekwalificeerd personeel”, stelt Johann Leten, gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Limburg. “Het is belangrijk om een beleid te ontwikkelen dat oog heeft voor de talenten van je mensen en hen zo allen kansen biedt om deze talenten te ontbolsteren in het belang van de medewerker zelf en de onderneming. Deze drie bedrijven zetten hier elk op hun eigen manier op in. Het zijn voorbeelden waar anderen in Limburg zich aan kunnen optrekken”, aldus Leten.

Ze verdienden de prijs daarom alle drie, maar er kan helaas maar één onderneming naar huis gaan met de felbegeerde HR-Award. Die eer valt dit jaar te beurt aan Cegeka, de Hasseltse ICT-groep. “Het HR-beleid van Cegeka is een globale strategie maar met respect voor de eigenheid van de verschillende vestigingen”, stelt voorzitter van de jury Ann Verlinden.

“Vorming en permanente ontwikkeling staat centraal bij Cegeka dat ook een heel goed uitgewerkt vormingsaanbod heeft. Een absolute troef is de manier waarop HR de bedrijfsstrategie ondersteunt. Door sterk in te zetten op skill management krijgen medewerkers een duidelijk beeld van hun huidige en toekomstige skills, wat ook de interne mobiliteit en doorgroeikansen bevordert. In de war for talent leiden ze ook hun eigen medewerkers op om hun eigen netwerk te benaderen. Heel het personeelsbeleid wordt ook goed ondersteund door uitgekiemde IT-systemen. Kortom, Cegeka is een terechte winnaar van de HR-Award 2023 van Voka – KvK Limburg”, besluit de juryvoorzitter.

Persberichten in je mailbox