Limburgs verhaal wordt exportproduct

Vanaf 1 maart gaat Kris Claes, Directeur belangenbehartiging & talent bij Voka – KvK Limburg, een nieuwe uitdaging aan. Na 8 succesvolle jaren wordt hij Gedelegeerd Bestuurder van Voka Vlaams-Brabant. “Deze opportuniteit kon ik niet laten liggen. Er wachten een hoop nieuwe uitdagingen voor mij in Vlaams-Brabant”, zegt hij.

Naast Directeur belangenbehartiging en talent was Kris Claes de laatste drie jaar ook lid van het Management Comité van Voka. Maar nu vindt hij de tijd rijp voor de volgende stap in zijn carrière. “Ik heb een nieuwe uitdaging gekozen als Gedelegeerd Bestuurder van Voka Vlaams-Brabant. Ik heb er heel veel zin in, hoewel ik ook met een klein hart deze organisatie zal verlaten. Ik heb altijd heel graag in Limburg gewerkt en de Limburgse belangen van onze ondernemingen verdedigd”, zegt Claes die in Vlaams-Brabant de opvolger wordt van Peter Van Biesbroeck.

“Ik heb veel mogen en kunnen doen in Limburg, samen met het directieteam, het bestuur en de medewerkers. Ik ben Voka – KvK Limburg erg dankbaar voor alle kansen die ik hier heb gekregen. Het is een enorme leerschool geweest. Ik heb veel mooie en interessante mensen leren kennen, en heb hier dan ook sterke contacten aan overgehouden. Ik dank ook heel het Limburgs socio-economisch weefsel. Het was een eer om er deel van te mogen uitmaken.”

Gedelegeerd bestuurder Voka – KvK Limburg, Johann Leten: “Wij zijn blij met deze doorgroei. Dit zet de teller van Limburgers in het Management Comité van Voka op 4, nl. Johann Leten, Luc Luwel, Kris Claes & Frank Beckx. Kris krijgt een kans die hij met beide handen moet grijpen. Op acht jaar tijd heeft hij heel wat nieuwe contacten gelegd en fantastisch lobbywerk geleverd voor onze Limburgse bedrijven. Daar zijn we hem erg dankbaar voor.”

Als directeur ziet hij dat er een stevig fundament ligt waarop zijn opvolg(st)er in Limburg kan verder bouwen. “We hebben veel problemen in kaart gebracht en er een passende oplossing voor geformuleerd”, zegt Kris Claes die nog actief blijft bij Voka – KvK Limburg tot 1 maart. “Ik zal mij tot de laatste dag blijven inzetten voor de belangen van onze Limburgse ondernemingen.”