Limburgse bedrijven vieren 2.316-jarig jubileum

De medewerkers van Voka - Kamer van Koophandel Limburg doorkruisen op dit moment de hele provincie om cadeauboxen uit te delen aan Limburgse bedrijven die een jubileum vieren. Voorzitter Karin Van De Velde en gedeputeerde van Economie en POM-voorzitter Tom Vandeput bijten de spits af bij de oudste jubilarissen: Bank Degroof Petercam (150 jaar) en Nelissen Steenfabrieken (100 jaar). “Onze leden-ondernemingen vieren maar liefst 2.316 jubileumjaren. Tijdens de coronacrisis is nog maar eens duidelijk geworden dat die jaren ook onze welvaart waarborgen”, zeggen Karin Van De Velde en Tom Vandeput.

Limburgse bedrijven die een jubileum vieren, kunnen zich aan een verrassing verwachten. “Na het succes van vorig jaar, ontwierpen we opnieuw bijzondere Voka-cadeauboxen die onze medewerkers persoonlijk afleveren bij de bedrijven. We vinden het belangrijk om dicht bij onze leden te staan en dat willen we via deze weg nog eens benadrukken”, zegt Karin Van De Velde.

“Hoedje af voor veerkracht”

Karin Van De Velde en Tom Vandeput gaven het startschot van het initiatief en brachten een bezoek aan de oudste jubilarissen. Dat zijn dit jaar Bank Degroof Petercam (150 jaar) en Nelissen Steenfabrieken (100 jaar). In totaal viert Voka - KvK Limburg 2.316 jubileumjaren.

Karin Van De Velde, voorzitter van Voka – KvK Limburg: “Veel ondernemers hadden zich hun jubileumjaar ongetwijfeld anders voorgesteld. De coronacrisis was een extra moeilijke periode, bovenop de uitdagingen die ondernemerschap op zich inhoudt. Welk jubileum ze ook vieren: hoedje af voor hun veerkracht en blijvend engagement. Onze bedrijven waarborgen onze welvaart, dus het is goed dat dat stevige fundament in Limburg aanwezig is. Recente cijfers tonen dat aan: Limburgse ondernemers investeerden 7% méér in coronajaar 2020 dan in 2019, terwijl het investeringsbedrag in de andere Vlaamse provincies daalt met gemiddeld 8,9%”, aldus Karin Van De Velde.

Tom Vandeput, gedeputeerde van Economie en POM-voorzitter: “De ondernemingen die vandaag worden gevierd, zijn een toonbeeld van volgehouden ondernemingszin. Decennialang leveren ze een bijdrage aan de Limburgse welvaart en werkgelegenheid. Mijn welgemeende felicitaties en dank voor het afgelegde parcours. Het sterkt mij in de overtuiging om nog sterker te investeren in een aantrekkelijke bedrijfs- en investeringsomgeving en in slimme en duurzame economische groei.”