Limburgse Persprijs 2023 gaat naar Group Bruno

Service Stationbeheerder Group Bruno is dit jaar de trotse laureaat van de Limburgse Persprijs. Met deze onderscheiding wil Voka – Kamer van Koophandel Limburg ondernemingen en instellingen belonen voor hun duidelijke, snelle en accurate (pers)communicatie. Volgens de vakjury gaf de onderneming dit jaar blijk van een sprekende marketingstrategie en heldere proactieve communicatie over onder andere de expansie buiten Limburg en de inrichting van kinderopvang voor werknemers op het bedrijf. Dat alles combineerde Group Bruno met een grote bereikbaarheid voor externe (media) stakeholders. “Oprechte felicitaties aan onze laureaat Group Bruno die dit jaar excelleerde op het vlak van externe communicatie. Ook feliciteren we Cyclis en TRIXXO met hun nominatie. Deze Limburgse ondernemingen staan garant voor een duidelijke boodschap die op een creatieve manier naar buiten wordt gebracht. Ze bevorderen een open dialoog met verschillende belanghebbenden en dragen zo bij aan het algemene succes van hun onderneming”, zegt Johann Leten, gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Limburg.

Het was in The Max Eventcenter In Heusden-Zolder waar dit jaar de Limburgse Persprijs werd uitgereikt, en dat op de jaarlijkse Dag van MarCom. Communicatie-en marketingverantwoordelijken over heel Limburg tekenden present en werden ondergedompeld in de wondere wereld van artificiële intelligentie en digitale marketing door twee inspirerende keynotes en een VR-demonstratie. De uitreiking van de felbegeerde Persprijs van Voka – Kamer van Koophandel Limburg was het sluitstuk van de Dag van Marcom.

Met fietsleasebedrijf Cyclis Bike Lease, Service Stationbeheerder Group Bruno en dienstencheque- en uitzendbedrijf TRIXXO waren er dit jaar drie ijzersterke kandidaten voor de Limburgse Persprijs. ​ “Deze drie ondernemingen en instellingen blonken voor de jury het afgelopen jaar uit in creativiteit, deskundigheid en flexibiliteit van (pers)communicatie”, stelt Miet Driesen, voorzitter van het netwerk MarCom van Voka – KvK Limburg.

De voltallige jury van de Persprijs bestaat uit Miet Driesen (voorzitter netwerk MarCom), Dominiek Claes (HBvL), Kurt Meers(Made in Limburg), Dirk Billion(TV Limburg) en Dirk Reynders (Radio 2 Limburg).

Maatschappelijke communicatie

De drie genomineerden zorgen ervoor dat de jury een moeilijke beraadslaging tegemoet ging. Het zijn immers drie sterke kandidaten, maar er kan er maar een met de Persprijs naar huis gaan en dat is dit jaar Group Bruno geworden.

“Group Bruno blonk dit jaar uit door een sprekende communicatie-aanpak waarop niet alleen gefocust werd op de eigen bedrijfsvoering maar ook belangrijke maatschappelijk thema’s zoals de energietransitie en kinderopvang de nodige aandacht kregen. Altijd hanteerde Group Bruno een duidelijke tone of voice en bewaakte het de eigenheid van de groep in de externe communicatie. Dit alles wordt gekoppeld aan een grote bereikbaarheid ten opzichte van (media)stakeholders”, is de vakjury van oordeel.

“Oprechte felicitaties aan onze laureaat Group Bruno die dit jaar excelleerde op het vlak van externe communicatie. Ook feliciteren we Cyclis en TRIXXO met hun nominatie. We stellen vast dat steeds meer ondernemingen het belang inzien van heldere en creatieve communicatie”, stelt Johann Leten, gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Limburg. “Bedrijven die duidelijk en origineel communiceren, hebben een streepje voor. Het zorgt niet alleen voor positieve beeldvorming, het bevordert ook een open dialoog met verschillende belanghebbenden en draagt zo bij aan het algemene succes van een onderneming, en dat is niet onbelangrijk om talent aan te trekken en aan boord te houden”, besluit Johann Leten.

Persberichten in je mailbox