Record: 1.200 Limburgse ondernemers geven sterk signaal op Zomerkasteelfeest

Ondanks de vele economische uitdagingen in onze provincie is het engagement om deze samen aan te pakken groter dan ooit. Dat bewijst een recordopkomst van 1.200 ondernemers op het Zomerkasteelfeest van Voka – Kamer van Koophandel Limburg. “Onze ondernemingen geven blijk van een ongelooflijke drive en verantwoordelijkheidszin om als één ploeg te strijden voor het behoud van onze Limburgse welvaart. Samen met onze overheid is het onze taak, onze plicht, om hen de ondersteuning te bieden die ze nodig hebben”, aldus Karin Van De Velde, voorzitter van Voka – KvK Limburg. Als teken van dank en waardering werden de jarige bedrijven van Limburg in de bloemetjes gezet.

Net zoals vorig jaar vormde het prachtige Kasteel van Ordingen in Sint-Truiden het decor van het Zomerkasteelfeest. Tijdens deze exclusieve netwerkavond viert Voka – Kamer van Koophandel Limburg het Feest van de Jarige Bedrijven. Zo tellen onze jarige bedrijven in Limburg dit jaar maar liefst 1.921 ondernemersjaren. 1.200 ondernemers, managers en politici zakten af naar Haspengouw om dit jubileum samen te vieren.

“Dat we aan de vooravond van een nieuw werkingsjaar een recordaantal aanwezigen mogen ontvangen op ons Zomerkasteelfeest zie ik als een sterk signaal”, benadrukt Karin Van De Velde, voorzitter van Voka – KvK Limburg. “Onze bedrijven worden immers niet gespaard. Na de coronacrisis volgde de inflatie-en energiecrisis. Samen met het nijpende personeelstekort en de torenhoge loonkosten stapelen de uitdagingen zich op. En toch blijven zij de rug rechten en schuwen zij de zware inspanningen niet om onze Limburgse welvaart in stand te houden. Het is onze taak, zeg maar onze plicht, om samen met de overheid hen de ondersteuning te geven die ze nodig hebben.”

Zomerkasteelfeest Voka - KvK Limburg 2022

Jarige bedrijven

Als teken van dank en waardering trokken de 70 medewerkers van Voka – KvK Limburg de afgelopen weken door Limburg om speciale Voka-cadeauboxen te overhandigen aan onze Limburgse ondernemers die dit jaar een jubileum mogen vieren. Een jubileum is een teken van continuïteit, en dat is geen evidentie in deze onzekere tijden. Via deze cadeauboxen willen wij als Voka – KvK Limburg persoonlijk onze felicitaties overmaken aan onze leden – ondernemingen.

De drie oudste jubilarissen van dit jaar werden nog wat extra in de schijnwerpers geplaatst. Sibelco uit Lommel (150 jaar), Fryns Distellery uit Hasselt (135 jaar) en Medisch Centrum Sint-Jozef uit Bilzen (125 jaar) mochten een certificaat ontvangen uit handen van Tom Vandeput, Gedeputeerde voor Economie en POM-voorzitter.

“Decennialang leveren deze ondernemingen een belangrijke bijdrage aan de welvaart in onze Limburgse maatschappij”, vertelt voorzitter Van De Velde. “ Zij vormen de ruggengraat van ons economisch bestel. Net zoals wij dagelijks water drinken om niet uit te drogen, mogen wij ook onze ondernemingen niet droogleggen. Het is daarom van cruciaal belang dat we blijven investeren in een aantrekkelijk -en ondernemingsvriendelijk klimaat zodat onze ondernemers alle kansen krijgen om te blijven groeien, in het belang van ons allemaal. Op de onvoorwaardelijke steun van onze 70 Voka-medewerkers kunnen ze alvast rekenen.”