Trends Gazellen 2022: Trixxo Jobs, Cyclis Bike Lease en Haru Tools & Services zijn Limburgse ambassadeurs

Het Hoeseltse uitzendbureau Trixxo Jobs, Cyclis Bike Lease uit Hasselt en het Genkse familiebedrijf Haru Tools & Services mogen zich de Limburgse Ambassadeurs van de Trends Gazellen 2022 noemen. Het magazine bekroont de snelst groeiende bedrijven die een positieve invloed hebben op het ondernemersklimaat in hun regio. Voka – KvK Limburg steunt de wedstrijd. “Ondernemingen die groeien zorgen voor welvaart en zijn beter gewapend voor de uitdagingen van morgen. Wij wensen daarom onze Ambassadeurs van harte proficiat, net als alle andere Gazellen van 2022”, zegt gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Limburg Johann Leten.

Trends en Trends-Tendances organiseren dit jaar voor de 21e keer de uitreiking van de Trends Gazellen. Deze snelgroeiende bedrijven ('Gazellen') zijn sterk en competitief en hebben een positieve invloed op het ondernemersklimaat in hun regio. Bedrijven worden op basis van de toegevoegde waarde in drie categorieën verdeeld: kleine, middelgrote en grote bedrijven. De balansen van de voorbije vijf jaar worden daarna getoetst aan drie criteria: groei in toegevoegde waarde, groei in personeel en groei in cashflow. Het bedrijf dat het hoogste in de lijst voorkomst mag zich Trends Gazellen Ambassadeur noemen.

Bij de grote ondernemingen is Trixxo Jobs de Limburgse laureaat. “En dat al voor het tweede jaar op rij”, glundert CEO Frank Vliegen. Met de opening van verschillende nieuwe kantoren en geslaagde overnames in het buitenland wist het uitzendbureau uit Hoeselt het afgelopen jaar verder te groeien. “Dit is het resultaat van het harde werk van onze Trixxo-mensen. Ook in moeilijke en uitdagende tijden zijn we blijven zoeken naar opportuniteiten, en met succes”, aldus Frank Vliegen.

In de categorie van de middelgrote bedrijven staat Cyclis Bike Lease op het hoogste schavotje. Het bedrijf uit Hasselt biedt leasefietsen aan werknemers aan. Via het brutoloon kan de onderneming de kostprijs recupereren. Na een moeilijke start krijgt zaakvoerder Joep Kempen eindelijk de erkenning die het bedrijf naar eigen zeggen verdient. “Dit is een mooie beloning voor het hele team. We hebben hard moeten vechten om dit project te doen slagen, samen met onze medewerkers en onze partners. Voor mij is dit Ambassadeurschap dan ook het bewijs dat we de juiste weg zijn ingeslagen.”

De derde Trends Gazellen Ambassadeur is Haru Tools & Services uit Genk. Het bedrijf mag zich de primus van de klas noemen bij de kleine bedrijven. De onderneming van Davy Pelssers en Els Casters biedt een waaier aan activiteiten aan: grond- en afbraakwerken, transport, verhuur, verkoop en onderhoud van machines. “We zijn zeer tevreden dat we deze prijs in de wacht mogen slepen”, zegt zaakvoerder Davy Pelssers. “Met Haru Tools & Services proberen wij steeds op zoek te gaan naar nieuwe opportuniteiten in de markt. Door in te zetten op een breed scala van activiteiten kunnen wij onze klanten totaaloplossingen op maat aanbieden.”

Johann Leten, gedelegeerd bestuurder Voka – KvK Limburg: “Het is knap om zien hoe onze Limburgse ondernemingen in moeilijke tijden er toch in geslaagd zijn om economische groei te realiseren. Het bevestigt onze analyse over de afgelopen twee jaar dat het ondernemerschap in onze provincie is toegenomen. Willen we dat onze Limburgse bedrijven ook in de toekomst verder groeien dan zullen we meer dan ooit moeten inzetten op een ondernemersvriendelijk klimaat waarin onze bedrijven alle kansen en steun krijgen om zich verder te ontwikkelen.”

Einde persbericht ​ ​