UHasselt wint Limburgse Persprijs 2022

De Universiteit Hasselt mag zich de trotse laureaat noemen van de Limburgse Persprijs 2022. Met deze prijs wil Voka – Kamer van Koophandel Limburg ondernemingen en instellingen belonen voor hun duidelijke, snelle en accurate (pers)communicatie. Volgens de vakjury toonde de universiteit tijdens de coronapandemie dat deskundigheid en flexibiliteit in communicatie hand in hand gaan. Die lijn heeft het dit jaar doorgetrokken. Zo maakt de UHasselt een succesvolle vertaalslag van complexe materie tot behapbare en relevante content. “Wij feliciteren niet alleen de UHasselt, maar ook ASL Group en Rigorgeous. Deze Limburgse ondernemingen tonen elk op hun eigen manier de kracht en de impact van creatieve communicatie. Dat maatschappelijk aandeel valt niet te onderschatten”, zegt Johann Leten, gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Limburg.

Het was in de Cegeka Arena in Genk, de thuishaven van voetbalclub KRC Genk, waar dit jaar de Limburgse Persprijs werd uitgereikt, en dat op de jaarlijkse Dag van MarCom. Communicatie-en marketingverantwoordelijken over heel Limburg tekenden present. Ze kregen eerst twee boeiende keynotes voorgeschoteld, achteraf vond een gezellige netwerkreceptie plaats. Hoogtepunt van de avond was natuurlijk de uitreiking van de felbegeerde Persprijs van Voka – Kamer van Koophandel Limburg.

Met luchtvaartmaatschappij ASL Group, cosmeticakoepel Rigorgeous en de UHasselt koos de vakjury dit jaar opnieuw voor een straf kransje genomineerden. “Deze drie ondernemingen en instellingen blonken voor de jury het afgelopen jaar uit in flexibiliteit, deskundigheid en helderheid van (pers)communicatie”, stelt Herve Van de Weyer, juryvoorzitter en voorzitter van het netwerk MarCom van Voka – KvK Limburg.

De voltallige jury van de Persprijs bestaat uit Herve Van de Weyer (voorzitter netwerk MarCom), Dominiek Claes (HBvL), Kurt Meers(Made in Limburg), Dirk Billion(TV Limburg) en Dirk Reynders (Radio 2 Limburg).

Rechts: Thomas Vandenreyt (UHasselt)

Complexe materie, helder vertaald

Hoewel ze het alle drie zouden verdienen, kan er maar één met de Limburgse Persprijs naar huis gaan. En dat is dit jaar de UHasselt, die het certificaat uit handen kreeg van Karin Van De Velde, voorzitter van Voka – KvK Limburg.

“De UHasselt verdiende haar communicatiestrepen tijdens de coronapandemie waarover ze helder en met regelmaat van de klok moest communiceren. Die lijn werd het afgelopen jaar doorgetrokken. Naast investeringen in de communicatiedienst wist de UHasselt telkens weer een succesvolle vertaalslag te maken van complexe materie tot begrijpbare content. Ze speelde snel in op vragen van de media en wist een breed publiek helder en correct te informeren”, aldus de jury.

“Felicitaties voor de UHasselt, maar ook voor ASL Group en Rigorgeous. We stellen vast dat steeds meer ondernemingen het belang inzien van heldere en creatieve communicatie”, stelt Johann Leten, gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Limburg. “Bedrijven die duidelijk en origineel communiceren, hebben een streepje voor. Het zorgt niet alleen voor positieve beeldvorming, het is ook een belangrijk middel om talent aan te trekken en aan boord te houden”, besluit Johann Leten.