Voka – KvK Limburg lanceert podcast over ondernemerschap

Vanaf vandaag is ‘Aan het woord’ beschikbaar, een podcast over Limburgse ondernemers die Voka – Kamer van Koophandel online brengt. De eerste gasten zijn niemand minder dan Bart Balis (Brouwland), Hilde Rutten (BergHOFF), Ismaël Ben-Al-Lal (Futech/iLumen) en Kristien Werck (Uitgeverij Clavis).

In de podcastreeks gaan medewerkers van Voka – KvK Limburg langs bij inspirerende ondernemers om met hen te praten over eigentijds ondernemen. De gasten vertellen vrijuit over hun parcours, hun toekomstplannen en over de combinatie tussen professionele ambities en een rijkgevuld leven. Ze delen ook praktische tips, verfrissende inzichten en praktijkvoorbeelden om anderen te inspireren.

“We hebben in Limburg veel boeiende verhalen die tonen wat het vandaag betekent om ondernemer te zijn. In deze podcastreeks laten we ondernemers eens op een andere manier aan het woord. Zo hopen we dat nog meer Limburgers goesting krijgen om hun eigen ondernemersdroom waar te maken. Dus neem even de tijd om uit te zoomen, achterover te leunen of een wandeling te maken met een podcast waarin ondernemers inspiratie bieden om zelf te starten, door te zetten, uitdagingen aan te pakken ...“, zegt Manon Beerten, directeur Marketing & Communicatie bij Voka – KvK Limburg.

Bart Balis (Brouwland) bijt vandaag de spits af in de eerste aflevering van een half uur. Hij vertelt meer over de man achter de groothandel in brouwmaterialen, over zijn drijfveren en ambities, maar ook over de gewone dingen des levens. De weken nadien volgen nog eens drie ondernemers. Daarna verandert de frequentie naar één keer per maand.

Komen de volgende weken aan het woord:

• 15 juli 2021 - Hilde Rutten (BergHOFF)
  • 22 juli 2021 - Ismaël Ben-Al-Lal (Futech/iLumen)
  • 29 juli 2021 - Kristien Werck (Uitgeverij Clavis)

De podcast is er niet enkel voor wie druk aan de weg naar succes timmert. Voka – KvK Limburg wil ook ervaren ondernemers informeren over de nieuwste tendensen in de bedrijfswereld. “We maken in elke aflevering een link naar de actualiteit. Met Bart Balis hebben we het over de nieuwe btw-regeling op e-commerce, met Hilde Rutten over de webshop van BergHOFF die door corona boomde en met Ismaël Ben-Al-Lal over de terugdraaiende teller voor zonnepanelen”, besluit Beerten.

De podcast beluisteren?

Dat kan gratis via Spotify en Apple Podcasts.