Johann Leten herverkozen als vicevoorzitter Belgian Chambers

De algemene vergadering van de Belgische Federatie van Kamers van Koophandel heeft Johann Leten, gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Limburg, unaniem herverkozen als vicevoorzitter van Belgian Chambers, en dat voor een termijn van drie jaar. “We staan voor heel wat economische uitdagingen, maar als we deze uitdagingen samen met alle Kamers van Koophandel aanpakken kunnen we blijven streven naar een gezond en stimulerend ondernemingsklimaat in België.”

De Federatie van Belgische Kamers van Koophandel (Belgian Chambers) is de koepelorganisatie van alle 13 geaccrediteerde Kamers van Koophandel in België en 35 Belgische Kamers in het buitenland. Samen met de leden ijveren zij voor een duurzame groei van ondernemingen en voor een omgeving waarin vrij ondernemerschap wordt aangemoedigd. Zo wordt er bijgedragen tot de welvaart en het algemeen welzijn in België.

Een keer per jaar komt de algemene vergadering van Belgian Chambers samen om een nieuw bestuursorgaan te kiezen. Dat bestaat uit 29 bestuurders. Zo verkoos de algemene vergadering Johann Leten, gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Limburg, opnieuw als vicevoorzitter voor een termijn van drie jaar.

“Met veel dankbaarheid en enthousiasme neem ik dit mandaat voor de komende drie jaar opnieuw op mij. Lokaal verankerd maar met een internationaal netwerk is Belgian Chambers met alle Kamers van Koophandel als geen ander geplaatst om ondernemingen te begeleiden op elk niveau: lokaal, regionaal, nationaal, Europees en internationaal. En dat zal nu meer dan ooit nodig zijn met de vele economische uitdagingen die in het voorschiet liggen. Maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat als we samenwerken op alle niveaus, we ook deze uitdagingen de baas kunnen. Dat moet gewoon, in het belang van alle Limburgers, Vlamingen en Belgen.”