PRIMEUR: Nieuwe MarCom-Awards belonen Limburgse marketeers en communicatie-experts
19 augustus 2024
In een tijd waarin de kracht van marketing en communicatie cruciaal is voor het succes van bedrijven en de samenleving roept Voka – KvK Limburg twee nieuwe prestigieuze prijzen in het leven om de uitmuntendheid in deze vakgebieden te erkennen en te belonen. Met de ‘Limburgse Marketingcampagne van het Jaar’ en “het Limburgs B2B-Merk van het Jaar” krijgt de Dag van MarCom op donderdag 21 november er dit jaar twee gloednieuwe Vokawards bij. Samen met de gekende Limburgse Persprijs reiken we samen met ons Netwerk MarCom in totaal drie awards uit. “Met de MarCom-Awards belonen we marketing- en communicatieprofessionals voor hun belangrijke bijdrage aan de bedrijfsresultaten en inspireren we tegelijk experten in de sector om de nodige creativiteit aan de dag te leggen in hun constante zoektocht naar vernieuwing en maatschappelijke impact”, aldus Johann Leten en Miet Driesen, gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Limburg en voorzitter van het Netwerk MarCom. Tot 26 september kunnen geïnteresseerden hun dossier indienen.
Marketing en communicatie zijn de ruggengraat van elk succesvol bedrijf. Ze bepalen hoe een merk wordt waargenomen, hoe klanten worden aangetrokken en behouden, en hoe een bedrijf, organisatie of instelling zich onderscheidt in een competitieve markt. Bovendien gaan de effecten van effectieve marketing en communicatie verder dan de commerciële wereld; ze spelen een belangrijke rol in het vormgeven van maatschappelijke trends, het bevorderen van inclusiviteit en het versterken van gemeenschappen.
“Met de lancering van twee nieuwe MarCom-Awards willen we het belang van marketing en communicatie in de kijker zetten en bedrijven aanmoedigen om te blijven innoveren en inspireren”, zegt Johann Leten, gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Limburg. “Deze erkenning biedt niet alleen waardering voor het harde werk van professionals, maar dient ook als motivatie voor anderen in het vak om hun grenzen te verleggen en bij te dragen aan het grotere geheel.”
Limburgse Marketingcampagne van het Jaar
De prijs voor “Marketingcampagne van het Jaar” wordt uitgereikt aan de campagne die op uitzonderlijke wijze heeft bijgedragen aan het succes van een merk of organisatie. “Deze prijs erkent creativiteit, strategie en meetbaar resultaat, en beloont de campagne die niet alleen opvalt door innovatieve ideeën, maar ook door effectieve uitvoering en impact. Het doel van deze prijs is om excellentie in marketing te vieren en als inspiratie te dienen voor anderen in het vakgebied”, stelt Miet Driesen, voorzitter van het Netwerk MarCom. De jury kiest op basis van ingediende dossiers drie genomineerden en een winnaar.
Bedrijven die deze prijs willen winnen kunnen hun dossier indienen voor 26 september via deze link. Het betreft marketingcampagnes van 2023 – 2024.
Limburgs B2B-merk van het Jaar
De prijs voor "B2B-Merk van het Jaar " wordt toegekend aan het merk dat zich het afgelopen jaar heeft onderscheiden door zijn sterke positie in de zakelijke markt. Deze prijs erkent merken die uitblinken in klantgerichtheid, innovatie en consistente waardecreatie binnen het B2B-segment. “Het doel is om merken te belonen die op een inspirerende manier bijdragen aan de groei en het succes van hun klanten en partners, en daarmee een voorbeeld stellen in de B2B-sector”, geeft Miet Driesen nog mee. De jury kiest op basis van de ingediende dossiers drie genomineerden. De winnaar wordt bepaald door een publieksstemming op de Dag van MarCom zelf.
Bedrijven die deze prijs willen winnen kunnen hun dossier indienen voor 26 september via deze link. Het betreft projecten van 2023- 2024.
De jury van de twee nieuwe Vokawards bestaat uit: Miet Driesen (Voorzitter Netwerk MarCom/Sint-Trudoziekenhuis), Kristof Schiepers (Hands), Michel Libens (Propaganda), Kristien Moelans (Itzu), Anneleen Jacobs (Jaga) en Herve Van de Weyer (Hogeschool PXL).
Limburgse Persprijs
Een vaste waarde op de Dag van MarCom is de uitreiking van de Limburgse Persprijs. Al sinds 1997 reikt Voka -KvK Limburg de Limburgse Persprijs uit aan een Limburgse onderneming of instelling die zich onderscheidt op het vlak van snelle, duidelijke en accurate perscommunicatie. In de jury zitten vertegenwoordigers van de Limburgse media die drie genomineerden en een winnaar selecteren op basis van objectieve criteria, ongeacht de instelling of onderneming gebruik maakt van een extern bureau.
Voor deze categorie is geen kandidaatstelling mogelijk.
Dag van MarCom
Voor 26 september moeten de dossiers van de twee nieuwe MarCom-Awards zijn doorgegeven. In de loop van oktober volgt de communicatie over de genomineerden. De winnaars worden bekendgemaakt op donderdag 21 november op de Recor-site in Hasselt tijdens de Dag van MarCom, hét event voor marketing-en communicatieprofessionals uit Limburg.
Einde persbericht