Voka – KvK Limburg en VKW Limburg stellen nieuwjaarsevents uit

Door de huidige coronasituatie hebben werkgeversorganisaties Voka – KvK Limburg en VKW Limburg beslist om de grote nieuwjaarsevenementen in januari volgend jaar uit te stellen naar een latere datum. “Een spijtige, maar logische beslissing in het kader van de volksgezondheid”, zeggen gedelegeerd bestuur Johann Leten van Voka – KvK Limburg en Ruben Lemmens, gedelegeerd bestuurder van VKW Limburg in een gezamenlijke boodschap.

Traditiegetrouw staat januari in het teken van de grote nieuwjaarsevents van de Limburgse werkgeversorganisaties. Zo stond op 13 januari de Nieuwjaarsinvitito van Voka – KvK Limburg op de agenda en op 28 januari de Limburg Happening van VKW Limburg. Momenten waarop Limburgse ondernemers elkaar fysiek terugzien en klinken op een voorspoedig 2022. Omdat echter de vierde coronagolf hard toeslaat in onze maatschappij en in onze ziekenhuizen is het niet aan de orde om zulke evenementen op dit moment te organiseren.

Gezondheid primeert

“Niets is mooier om met meer dan 3.000 ondernemers het glas te heffen op een nieuw jaar, maar in de huidige context is dat geen verstandige keuze”, zegt Johann Leten, gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Limburg. “Wij nemen daarom als Limburgse werkgeversorganisaties samen onze verantwoordelijkheid, want de gezondheid van de mensen komt op de eerste plaats.”

“Onze Limburg Happening is een jaarlijks hoogstaand netwerkmoment waarop we samen met de top van ondernemend Limburg terugblikken en vooral vooruitkijken”, zegt Ruben Lemmens, gedelegeerd bestuurder van VKW Limburg. “We moeten er alles aan doen om onze samenleving en economie niet te laten stilvallen. Daarom geven ook wij als werkgeversorganisaties een krachtig signaal dat we zulke grote events met de bijhorende risico’s nu best vermijden.”

Uitstel is geen afstel

Beide werkgeversorganisaties laten hun evenementen echter niet vallen, en mikken op nieuwe data in 2022. “We hopen dat in de lente het klimaat gunstiger is om onze ondernemers talrijk en vooral in levende lijve te mogen verwelkomen op onze Limburg Happening”, zegt Ruben Lemmens van VKW Limburg.

Johann Leten, Voka – KvK Limburg: “Met de vele uitdagingen die de Limburgse ondernemingen te wachten staan valt het belang van fysiek netwerken niet te onderschatten. Daarom willen wij onze meer dan 3.000 leden ook in 2022 de kans bieden om samen te zijn, zodat ze samen kunnen groeien om de uitdagingen van morgen aan te gaan.”